Copii vad si aud „altfel”

Se spune prin batrani ca perceptia copiilor fata de lume este diferita.Adica ei „vad” si alte „lucruri” decat vedem noi adultii.Fiica mea vorbeste despre lucruri pe care eu nu le vad sau aud.Dar pentru ea exista.Cand a murit tatal meu,copilul avea doar doi ani.Nu i-am ascuns ce s-a intamplat.I-am explicat si am fost cu ea la inmormantare.Oricum nu aveam de ales.Eram singura cu ea si nici o sansa sa o las undeva.Deci a mers cu mine.In prima seara cand am ajuns acasa mi-a zis ca a  vazut pe cineva stand langa sicriu.Mi-a descris o persoana si mi-a zis si cum se numea.Culmea este ca l-a descris pe bunicul meu mort.Pe care ea nu il cunostea.Daca prin absurd i-ar fi auzit numele,nu avea de unde sa stie cum arata.Si totusi stia si numele.Cateva luni mai tarziu mi-a zis ca a venit tata sa o vada.Si se bucura.Pentru ca ii fusese dor de el.Acum cateva zile mi-a spus ca nu l-a mai vazut.Ca nici macar nu l-a visat.I-am spus ca uneori sufletul se intoarce sa ii vada pe cei dragi.Dar uneori ma sperie.Si uneori si ei ii este teama sa vorbeasca despre asta.Nu ii minimalizez trairea.Incerc sa ii explic pe intelesul ei lucrurile.Si totusi uneori este tare greu.Cum faci un copil sa inteleaga ceva ce nu este explicat nici macar pentru adulti?Nu prea ai cum.O ajut sa inteleaga experienta fara sa o sperii.Ma uimeste ca are amintiri din perioada aceea.Desi era foarte mica.Si la fel ma uimeste dorinta de a merge la cimitir.Imi spune mereu ca „tataie este acolo si ma aude mai usor”.Asa ca atunci cand merge ii poveste cate ceva sau ii duce un desen.Stiu ca suna diferit dar copilul meu este convins ca bunicul ei este acolo undeva si o vede si aude.Mai tare ma sperii eu.Daca este asa?Daca de undeva de acolo tata ma vede?

2 gânduri despre &8222;Copii vad si aud „altfel”&8221;

  1. Mami 27 Mai 2017 / 5:27

    😨eu nu stiu ce sa spun, dar stiu ca exista multe lucruri pe care nu le putem explica, asta e clar

    Apreciază

  2. Mama Aluniţă 31 Mai 2017 / 11:47

    Ai facut foarte bine ca nu i-ai ascuns moartea cuiva atat de apropiat. Stiu ca este o intreaga controversa pe tema asta, dar cunosc mai multi copii care au fost „protejati” de vesti rele (moarte sau boala in familie) si toti au avut nevoie mai tarziu de psihoterapie.Cu cat sunt mai mici, cu ata accepta mai usor realitatea.
    Despre viziunile copilului habar nu am ce sa zic, si eu cred ca exista lucruri mult mai presus de intelegerea noastra si ca, odata cu cresterea in varsta, pierdem contactul si asa destul de precar cu acestea.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

