Interviu

Am mai spus ca imi caut un job.Si nu prea.Adica am cateva pretentii.Pretentii care sa ii fie confortabile fiicei mele.Deci destul de greu de gasit.Si totusi…Din cand in cand gasesc cate ceva care acopera ce imi doresc eu si aplic.Pana acum am avut „noroc” si am fost selectata pentru interviu aproape de fiecare data.Asa a fost si de aceasta data.Job intr-o cunoscuta multinationala.Mi se comunica la telefon ziua si ora si specificatia „tinuta obligatorie”.Eu nu stiu bine ce inseamna asta la un interviu.Dar mi-am imaginat ca nu tricou si jeansi.Ok.Oricum nu ma duc in jeansi deci gasesc o fusta si o camasa si ma prezint.Surpriza!La aceeasi ora au fost invitati mai multi candidati.Pentru acelasi post.Cam 30.Sala mare,primim un chestionar.Chestionar care nu are legatura cu jobul.Doar asa sa verifice probabil starea de functionare a creierului.Completam si suntem invitati separat sa discutam cu managerul.Discutia care dureaza cam 5 minute.Dupa cele 5 minute concluzia este:va potriviti dar va dezavantajeaza copilul.Cum adica?Adica nu vrem persoane care au copii sau au de gand sa conceapa in viitorul apropiat.Serios?Asta este criteriul de departajare?Se pare ca da.Acum eu copilul nu am cum sa il ascund deci nu am loc la acest job.Si nici nu cred ca este corect.Data viitoare imi trec copilul in cv.Macar asa stiu de ce nu am fost  invitata la interviu.

8 gânduri despre &8222;Interviu&8221;

  1. nick2255 1 Iulie 2016 / 16:36

    Nu copilul era de vină! Aste sunt trucuri de-ale corporatiștilor pentru respingerea unui candidat. Tot așa de bine putea spune că ești ff potrivită pentru munca respectivă, dar nu ai ochii albaștri…

    Apreciază

    • lory 1 Iulie 2016 / 17:47

      Foarte probabil.Dar am mai auzit asta de cateva ori asa ca…Plus ca imi aduc aminte ca la un moment dat cand m-am angajat intr-o mare companie,pe un post important,am avut specificat in contract sa nu raman insarcinata timp de doi ani.Nu era corect dar chiar imi doream jobul respectiv.

      Apreciază

  2. Iulia 4 Iulie 2016 / 6:51

    Cred ca ar trebui sa existe o legislatie care sa previna astfel de cazuri…

    Acesta nu e un motiv pentru a respinge un candidat.
    Am o prietena care lucreaza in resurse umane, imi spunea ca intr-adevar are temeri atunci cand exista copii mici, dar tot ceea ce face, pentru ca sunt o firma care incearca macar sa fie corecta, e sa se asigure ca cel mic are cu cine sta la o adica…

    Spunea ca nu ar dezavantaja o mama care ii spune de exemplu: Da, Ioana are 2 ani si jumatate, dar mama mea locuieste in zona, asa ca suntem acoperiti atunci cand raceste/nu poate merge la gradinita.

    Poate sa te gandesti si tu la o asemenea varianta, pe care sa o formulezi in momentul in care esti intrebata de copil. Sigur asta vor sa auda :). BIne, probabil ca vor sa auda ca nu il ai, dar, cum spuneai si tu, nu prea ai cum sa il ascunzi…

    Apreciat de 1 persoană

    • lory 4 Iulie 2016 / 7:01

      De fiecare data eu precizez ca nu este o problema copilul.Mama mea poate sta cu ea.Dar pare destul de dificil.

      Apreciază

  3. Delia 6 Iulie 2016 / 9:45

    Eu nu inteleg (mai ales ca ai cu cine sa lasi fata la nevoie) de ce trebuie precizat prezenta copilului de prima data? Banuiesc ca tu deja iti selectezi de la inceput joburile care-ti convin (fara delegatii, fara schimbul 2 sau 3, fara naveta sau ore suplimenatre sau in week-end-uri), asa ca lasa primul interviu sa decurga firesc. Si dupa selectare, arunca o aluzie ca ai si o fetita acasa. Vezi ce raspuns vei primi.

    Apreciază

    • lory 6 Iulie 2016 / 9:53

      Ce pot sa raspund cand sunt intrebata de ce am pauza sase ani?Ca pauza a fost pentru copil.Deci….

      Apreciază

      • Delia 6 Iulie 2016 / 12:11

        Ai muncit de-acasa, asta sa raspunzi, ca tot este la moda chestia cu hand-made si free-lancer, ca ai incercat sa explorezi alte orizonturi inclusiv libertatea de-a fi casnica fara nicio ocupatie anume. Mai conteaza?? Inventeaza si tu ceva!

        Numai incerca sistemul defensiv (adica sa arati de la inceput puctele slabe) ca TU pierzi. Incearca sa arati punctele forte: ca stii aia, ca ai lucrat cealalta, ca ai relatii si calificare in alte chestii, ca ai rabdare, ca esti motivata (mai mult decat junimea de douaj’ de ani de-acum care vrea bani multi la ciu-ciu munca). Vinde-te, zapaceste-i, nu lasa nici macar 5 secunde pauza intre cuvintele tale, fii coerenta, sigura si stapana pe tine.

        Apreciat de 2 persoane

  4. Anna Georgescu 8 Iulie 2016 / 4:38

    Si eu am fost respinsă la câteva interviuri tot din cauza aceasta.
    Daca s-ar putea sa vina la angajare numai persoane singure, calificate si cu experiența de aminte zile.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

