Cancerul-o boala cumplita

Nu imi place sa scriu despre boala.Cancerul nu este o boala obisnuita.Cancerul este o boala care omoara.Mai devreme sau mai tarziu.De ce scriu despre asta?Ieri am sunat o persoana draga mie.Nu o vazusem de ceva timp.Desi obisnuiam sa ne intalnim intamplator acum nu o mai intalnisem si amanasem si sa o sun.Stiam ca fusese bolnava.Dar se facuse”bine”.Boala intrase in remisie si era ok.Cancer de san.Si am sunat.Si mi-a spus ca este din nou bolnava.Cancerul a recidivat.De data asta cu metastaze osoase.Ca face chimioterapie.Ca are sanse putine.Nu am stiut ce sa ii spun.I-am promis ca o sa trec sa o vad.Si ma gandesc unde este dreptatea.De ce se imbolnavesc oamenii de cancer?De ce se duc asa de repede oamenii buni?Mi-am tot pus intrebarea asta prima data cand a plecat tata.Tot de cancer.Apoi a plecat o matusa.Tot de cancer.Apoi s-a imbolnavit socrul meu.Tot de cancer.Si apoi am aflat de multe cunostinte care sufera de cancer.Ce e cu boala asta?De unde vine si ce o declanseaza?Ne straduim sa mentinem un trai sanatos ca in urma unor analize sa aflam ca nu a ajutat la nimic faptul ca am mancat produse bio,ca nu am fumat si nu am baut alcool.Si astept sa apara tratamentul minune.Tratamentul care sa trateze boala asta cumplita.Tratamentul care sa ne lase persoanele dragi langa noi.

Un gând despre &8222;Cancerul-o boala cumplita&8221;

  1. nick2255 25 Aprilie 2016 / 9:39

    Complicat. Rezumând, nu există boala canceroasă, ci există boli canceroase -fiindcă etiologiile bănuite de lumea medicală sunt și ele diferite. Se pare că cele mai multe sunt defecte genetice… Este posibil să fie defecte genetice la mulți oameni, aparent sănătoși, posibil la toți, iar afecțiunea să fie declanșată de alți factori (exogeni -alimente, alcool, tutun, stress, extrem de multe medicații, ori endogeni- defecte enzimatice idiopatice, hormoni ș.a.). Homeostazic vorbind, toată lumea poartă celule tumorale, numai că sistemul imunitar le face față, le recunoaște și le distruge. Dezechilibrul acestui proces duce la apariția bolii. Morala este că orice am întreprinde, indiferent de conduita adoptată dacă sistemul imunitar „ne-a lăsat”, nu există alternativă.
    Subiectul nu se poate epuiza ușor și nici în acest loc…

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

