Ma sperie scoala

Ma pregatesc sa inscriu copilul la scoala.De luni de zile ma tot straduiesc sa aleg scoala potrivita.Si m-am hotarat intr-un final pentru un sistem alternativ.Sistem de invatamant care consider eu ca se potriveste mai bine fiicei mele.Doar ca…nu sunt locuri.Grupa pregatitoare din aceasta scoala nu are suficiente locuri pentru toate cererile.Iar conform regulilor de departajare,copilul meu nu are nici o sansa.Deci inscrierea la aceasta scoala cade.Mai exista o alternativa.Dar aceasta alternativa ne va face sa strabatem orasul de doua ori pe zi.Minim doua ore pe drum.Dus-intors.Oare merita?Merita sa trezesc copilul foarte de dimineata si sa il tarasc in trafic o ora?Nu stiu.Probabil ca o voi inscrie la o scoala obisnuita de cartier si voi spera ca ii va fi bine.Dar o sa iau in calcul apropierea de casa,tineretea invatatoarelor,limbile straine predate.Dar mi-e frica.Daca nu aleg bine?Daca in ciuda alegerii mele copilul nu se va acomoda sau nu va vrea sa invete?Cred ca e o loterie.Si ma mai intreb:conteaza scoala sau invatatorul?

5 gânduri despre &8222;Ma sperie scoala&8221;

  1. Delia 3 Februarie 2016 / 12:36

    Eu nu prea inteleg ce inseamna sistem de invatare alternativ. Montessori, Waldorf? Sunt gratuite? Din cate stiu, se practica doar in privat. Vi se potriveste ca filosofie de viata?
    Daca fetita are varsta pentru clasa pregatitoare, trebuie sa ai deja hotararea caci (daca nu ma insel) luna aceasta se fac si inscrierile.

    Din experienta noastra de anul trecut: nu am vrut scoala de cartier. Exclus. Nici macar in cele mai negre cosmaruri nu-mi trimiteam copilul acolo. Ne-am pregatit 3 ani la gradi cu predare in germana asa ca, normal, am optat pentru liceul cu predare in germana. Am depus dosarul si, desi eram pregatiti pentru testarea de limba, nu a mai fost cazul. Gandeste-te ca noi pierdem deja cate-o ora dus SI o ora intors de la scoala pe drumuri. Copilul este trezit de la ora 6.00, FIX! Si MERITA! Pentru viitorul lui merita orice sacrificiu. Dupa ore este preluat de after-school (tot cu predare in germana), unde sta pana la ora 17-17.30 cand mergem dupa el. Saptamanal face si ore la clubul in germana, iar in vacanta de saptamana viitoare va face zilnic.

    Are teme saptamanale si teme zilnice. Si asta in sistem de stat, cu predare clasica. Sunt extrem de multumita pana acum.

    Apreciază

    • lory 3 Februarie 2016 / 15:32

      Waldorf este sistemul.Liceul german este pe lista.Singura problema este departarea.Eu nu conduc si ar trebui sa o duc cu transport in comun.2 masini dus,2 masini intors.Deci destul de greu.Ca merita pentru viitorul ei nu pot sa te contrazic.Dar incerc sa fac sa ii fie si usor.Inca mai avem o saptamana in care sa luam decizia.Scoala de cartier despre care ziceam este o scoala de traditie cu rezultate extraordinare.Deci nu e chiar orice scoala.Doar ca ptr mine este ultima solutie.

      Apreciază

      • Delia 3 Februarie 2016 / 18:11

        Atunci, draga mea, fa ce-am facut si eu: scoala de soferi :))

        Apreciază

      • lory 4 Februarie 2016 / 7:10

        Este urmatorul pas.

        Apreciază

  2. szqwer 4 Februarie 2016 / 7:46

    Lory, eu cred ca a chinui copilul pentru un moft al parintilor este drumul sigur spre clacarea de mai tarziu.De ce iti spun asta? Pentru ca reteta cu un copil care la 6-7 ani sta 12 ore pe drumuri, continuu in priza invatatului, nu intotdeauna a adus un viitor stralucit.
    In plus, o limba straina se poate invata si altfel decat chinuind ocpilul zilnic, 12 ore / zi.Ii poti pune meditatii in particular, se poate trimite intr-o tabara de profil in tara de origine a limbii pe care o studiaza, sunt diverse cluburi si cercuri tematice pe care le poate frecventa in weekend sau in vacante, si are la dispozitie 12 ani sa se perfectioneze in limba respectiva.
    Cred ca pentru un copil nu locatia este cea mai importanta ( mofturi d-astea cu scoala de cartier am tot auzit, iar in renumitele scoli din centru se intampla cele mai mari mizerii ), ci cadrul didactic si implicarea parintilor in procesul de invatamant al copilului.Degeaba il chinui zilnic 12 ore daca tu ca si parinte nu ii dai bagajul necesar de cultura generala, nu te ocupi sa il plimbi la un muzeu, sa il duci la unteatru, o opera, etc.
    Gandeste-te ca un copil odihnit este un copil fericit, asimilieaza altfel si daca lucrezi si acasa cu el, rezultatele nu vor intarzia sa apara.
    Ceea ce am scris mai sus este din experienta mea de fost cadru didactic, mama a singurului copil din clasa lui de la scoala de cartier, copil care citeste cursiv la televizor la 6 ani si jumatate, canta la pian de la 5 ani si este considerat un copil foarte bun.
    Copilaria nu ne-o da nimeni inapoi, timpul de joaca il avem doar cativa ani.
    Servicii si cursuri si stat pe drumuri cate 12-15 ore zilnic, toata viata vor avea parte.
    Gandeste-te bine inainte de a face alegeri !

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

