Serbare la gradinita

Ne pregatim de serbare.Adica ei se pregatesc.Se fac repetitii,pregatesc decorul.Eu i-am pregatit costumul si am ajutat-o cu poezia.O poezie simpla.Adica o strofa.Stiu ca multi parinti nu vad asa lucrurile dar mie serbarile mi se par o corvoada.Nu pentru mine,parinte,pentru copii.Ei trebuie sa stea frumos,sa spuna poezia,sa primeasca cadoul de la mosu'(ca au fost cuminti).Eu trebuie sa fac poze si sa ma simt mandra de fiica mea.Sunt mandra de ea.Nu trebuie ca la sfarsit de an sa imi arate educatoarea ca a invatat-o sa cante trei cantecele si o poezioara.Chiar nu am nevoie.Stiu ce capacitate are si stiu ce poate si cat.Dar obiceiul este sa le aratam parintilor ca nu am dus copiii degeaba la gradinita.Si uite asa la sfarsit de an stresam copilul.Parintii nu vad greutatea copilului de „a face frumos”.Ei vor sa fie mandri ca copilul lor a fost grozav la serbare.Iar eu cred ca nu e corect.Anul trecut fiica mea nu a vrut la serbare,dar bineinteles ca am dus-o.Si i-am facut costum pe comanda.Ca „trebuia”.Si am ajuns acolo si copilul era intr-o stare de stres de nedescris.Voia sa il vada pe mos dar nu voia sa intre in toata gramada aia de copii si nici sa spuna poezia de fata cu atata lume.Si atunci mi-am dat seama.Ca serbarea este de fapt pentru noi.Pentru ea era doar stres.Cam asa a fost serbarea.O multime de copii care plangeau,educatoarea si parintii care incercau sa ii convinga sa stea in rand si sa spuna poezia mosului.Fiimea nu a intrat decat cand s-au dat cadourile si atunci i-a spus poezia mosului.Doar lui.Spre stresul educatoarei.Anul asta am intrebat-o daca vrea sa participe.A zis ca vrea.Si sa-i cumpar costum.Si a urmat alergatura dupa costum popular.Care bineinteles este destul de greu de cumparat atunci cand nu ai resurse.Dar i-am luat.Si acum astept ziua de maine.Sunt curioasa daca o sa vrea sa intre.Nu ma stresez.Ca nu e obligatoriu.

Lasă un răspuns

