Prima la cumparaturi

Nu am invatat inca sa am grija de mine.Imi spun zilnic ca voi incerca sa fiu eu prima pe lista dar nu reusesc.Tot timpul ajung la sfarsit.In principal cedez locul copilului.Avem amandoua nevoie de cizme,geaca,pantaloni.Cand calculez banii, ea este cap de lista.Daca mai ramane ceva,imi iau si eu.Daca nu,luna viitoare.Poate gresesc.Sau poate nu.Mi se pare normal sa fie tot timpul prima.Sotul spune ca in loc sa pun la calcul papusi,jocuri,ateliere si ce mai are ea nevoie,sa calculez si pentru mine.Si totusi nu ma indur.Imi este greu sa ii spun ca nu pot sa ii cumpar cate ceva si apoi sa folosesc banii pentru mine.Inca imi fac curaj sa fac asta.Nu ma gandesc decat sa mai reduc din banii de jucarii.Care sunt multe,multe si se aduna pe zi ce trece.Pana acum ce am avut curaj sa ii refuz a fost un castel lego.Pretul este enorm ce-i drept.Sau enorm de mare pentru bugetul meu.Si totusi planuiesc sa il primeasca de craciun.Pentru ca si-l doreste.Si da,stiu ca nu este bine sa rasfeti copilul.Dar nu pot sa ma abtin.Dar ma straduiesc sa invat.Asta pentru ca vad ca are impresia ca poate capata orice.Si vreau sa invete ca nu este chiar asa.Asa ca acum o invat sa isi stranga banuti pentru cand isi doreste ceva.Merge greu dar ieri am bifat primul lucru dorit si cumparat din banutii stransi.O papusa sirena.Era asa mandra de ea.Dar era si putin necajita ca nu i-au mai ramas banuti deloc.Asa ca sper sa fim pe drumul cel bun.Si sper ca la sfarsit de octombrie cand fac bugetul pentru urmatoarea luna sa ma trec si pe mine.Cap de lista.

2 gânduri despre &8222;Prima la cumparaturi&8221;

  1. arakelian 26 Octombrie 2015 / 20:00

    Si eu sufar cu asta. Mi-a trebuit multi ani si curaj sa recunosc ca aceste jucarii le cumpar pt copilul din mine, ca aceste haine la copil sunt de fapt in amintirea perioadei comuniste cand am o poza, in curs de cativa ani, singura si in aia sunt in chiloti ca nu aveam haine de joaca ( un schimb si era murdarit). Mi-a adus aminte verisoara mea de poza asta…am plans vreo 2 nopti cand mi-am dat seama cat de mult m-a marcat …si dupa 25 ani inca ma doare.

    Pentru jucarii folosesc cumparatul si vandutul la mana 2a, astfel bugetul l-am redus la un sfert ( si mai putin!!!). E drept, dupa 4-5 ani nu mai schimb atat de mult jucariile ca nu le mai strica.
    Pt haine pt copil si pt mine cos eu. Bugetul fata de acum 4-5 ani s-a redus… la 10%. Stiu, e un efort, dar astfel am reusit sa economisim si in curand…o sa ne cumparam aprt.(o, am facut si alte economii: no tv, mers pe jos, mancat in oras o data pe luna, nu iau sucuri etc)
    Pt carti mergem la biblioteca.
    Pt incaltamitne mi-am luat tot la mana 2a (am mare noroc ca am 2 prietene, au aceeasi marime ca mine, care sunt pasionate de incaltaminte si isi cumpara si compulsiv si ce nu folosesc decat 1-2 ori si nu le place…. le cumpar eu, la pret simbolic de 10-15). La mine tin si 2-3 ani, si o pereche de ghete de iarna o am si de 7 ani. La copil comand de pe sportsdirect, la solduri. Fac afaceri bune, si deja le poarta pana le face praf.

    Apreciază

  2. Delia 27 Octombrie 2015 / 6:03

    Mai intai de toate felicitari copilului care stie sa-si adune banii si sa-i cheltuie cu masura!

    Apoi, eu as schimba nitel ordinea in bugetul tau (daca nu te superi de sugestie). Mai intai sanatatea ta (daca tu consideri ca ai nevoie de bani), pe urma imbracamintea copilului, atelierele ei (eu sunt pro educatie, as plati oricand si oricat pentru educatie) si abia apoi jucariile si cadourile de Craciun.

    La noi, cand copilul a poftit la ceva exorbitant de Craciun, am facut cheta in familie si prieteni (fara rusine!) si am strans suma necesara unui cadou fabulos. Copilul s-a bucurat ca a avut EXACT ce si-a dorit, noi ca am scapat (mai) ieftin, rudele ca nu si-au mai batut capul cu cadourile pentru el. Si ma bate gandul ca anul acesta sa procedez fix la fel.

    Apreciază

Lasă un răspuns

