Noul parenting

Noul parenting spune sa lasi copilul sa se descurce singur.Sa il ajuti daca chiar e nevoie dar de principiu sa faca singur.Si sunt de acord pana la un moment dat.Mi-am invatat copilul sa fie politicos,sa nu bata,sa nu impinga alti copii.L-am invatat sa nu rupa flori,sa nu loveasca animale.Am gresit ca nu l-am invatat sa se apere.I-am spus ca daca o loveste cineva sa ii spuna ca nu e bine.Nu i-am spus ca in anume cazuri sa dea inapoi.Pentru ca nu m-am gandit ca e nevoie.Ca are instinct si nu o sa se lase lovita.Se pare ca am gresit.Aseara am iesit cu ea la un mall.era un spectacol pentru copii la care era prezent personajul ei favorit.Si anume Elsa din Frozen.Copii multi,parinti o gramada.Inghesuiala.In timpul unuia dintre jocuri un baietel a luat-o de codite pe fetita mea.Am zis ca se joaca.Nu am reactionat.Nici ea.La cateva minute iar.Ma uitam acum destul de atenta sa vad ce se intampla.Si iar a tras-o.Fetita mea i-a spus ceva.Banuiesc ca asa cum am invatat-o i-a atras atentia.Si baietelul insista.Si o trage destul de rau.Ea ii spune din nou ceva si atat.Am intervenit si i-am spus ca nu este frumos,ca o doare si ca nici lui nu i-ar placea.Raspunsul a fost ca lui ii place sa o traga.I-am mai spus ca nu cred si am plecat.Mama copilului statea pe un scaun.Bunica lui era si ea prezenta.Nu au intervenit desi au vazut.Cand am intrebat-o pe fetita de ce nu a facut ceva mi-a raspuns senina ca ea a zis ca nu e frumos sa o traga dar el nu a vrut sa inteleaga.Raspunsul meu nu conteaza.Este impotriva a tot cea ce cred eu dar imi voi invata fetita sa se apere.Asta insemnand sa loveasca si ea daca este lovita.Tare sunt curioasa cum reactioneaza parintii care vor sa isi invete copii ca nu e bine sa lovesti pe nimeni.Cum isi apara copii atunci cand ei nu stiu sa se apere?

Lasă un răspuns

